КОРПОРАТИВНЕ ПРАВО / М&А

Реєстрація, Артіус, реєстрація ООО, реєстрація підприємства, Артіус, корпоративне право

У корпоративній практиці ми надаємо такі послуги:

  • супровід створення бізнесу в Україні, реєстрація юридичних осіб, розробка установчих документів;
  • реєстрація громадських формувань (політичні партії, громадські об’єднання, профспілки, творчі спілки, організації роботодавців);
  • реєстрація представництв іноземних компаній;
  • оформлення ліцензії на охоронну діяльність;
  • аудит корпоративної структури;
  • розробка договорів, аналіз договірної бази;
  • збільшення (зменшення) статутного капіталу підприємства;
  • супроводження угод зі злиття та поглинання (М&А), корпоративної реструктуризації (вихід учасників, переобрання органів управління, внесення змін до статуту, відкриття і закриття відокремлених підрозділів);
  • антирейдерські заходи при корпоративних спорах;
  • захист і повернення інвестицій;
  • ліквідація юридичних осіб та відокремлених підрозділів;
  • корпоративний адвокат – судовий та позасудовий розгляд корпоративних спорів.
Вартість Безкоштовна консультація по телефону!
Поділитися:

1. За скільки можна відкрити бізнес в Україні? Реєстрація: розраховуємо час і суму.

З 1 січня 2016 року, процедура реєстрації максимально спрощена. Тепер всі реєстраційні дії по закону повинні бути виконані протягом 24 годин з моменту подачі необхідного пакету документів. Звичайно ж за фактом даний термін витримується не завжди. Тому плануйте, що реєстрація бізнесу в Україні займе більше часу (прикиньте з запасом) – реєстратор може витратити на оформлення документів близько 2-3 робочих днів.

Не варто забувати, що підготовка документів юристом також займе час. Якщо заздалегідь окреслити всі деталі – визначитися з назвою компанії, розміром статутного фонду, адресою, КВЕДами, підготувати паспорти та ІПН засновників – то підготовка статутних документів займе 1 день.

Реєстрація пройшла, але на цьому процес оформлення бізнесу не закінчується. Вам знадобиться ще:

  • замовити друк (1 день);
  • завірити у нотаріуса картку зразка підписів (потрібно для відкриття рахунку, декілька годин);
  • відкрити рахунок в банку, в тому числі необхідно щоб вам відкрили доступ і активували ваш рахунок (тривалість залежить від конкретного банку – десь можна впоратися за день, а десь може піти близько тижня);

У підсумку мінімально на реєстрацію піде 3 дні. Якщо ж ви ще оформляєте статус платника ПДВ/єдиного податку, то на це потрібно ще пару днів:

  • Подати заяву про вибір виду оподаткування (на розгляд піде близько 3 робочих днів). Можна подати всі документи відразу в пакеті реєстратору, який передасть їх податківцям, тоді процес займе менше;
  • Забрати документ про присвоєння статусу платника податків (1 день).

У підсумку мінімальний термін збільшиться до 4 днів, але краще заздалегідь розраховувати на 5-7 робочих днів.

Щодо вартості реєстрація обійдеться вам близько 2000-2500 грн. (якщо 1 засновник і юрособа – ТОВ або ПП). При більш складних формах підприємства вартість послуг буде більше. У цю суму входять:

  • послуги юриста (близько 1200 грн.);
  • довіреність (близько 300 грн.);
  • печатка (близько 300 грн.);
  • картка зразка підписів (близько 300 грн.);
  • відкриття рахунку (близько 400 грн.).
  • реєстраційний збір безпосередньо реєстратору відсутній.

2. Хто є потенційною жертвою рейдерів?

Що таке по суті «рейдерство»? Уява мимоволі малює образи бритоголових хлопців з 90-х в «шкірянках». Але суспільство розвивається, і сьогодні часто рейдерство цілком законне. Корпоративне рейдерство, наприклад, передбачає купівлю контрольного пакету акцій підприємства, як наслідок – зміну керівництва, злиття/поглинання більш впливовою корпорацією. Хоча в сьогоднішніх реаліях без застосування «грубої сили» та банальних рейдерських захоплень не обходиться.

Здебільшого такі рейдерські атаки стають можливими внаслідок недосконалого менеджменту, побудови різного роду корупційних схем, порушення доступу до конфіденційної інформації та економічної незахищеності компаній. До групи найбільшого ризику відносяться підприємства «другого ешелону». Такі компанії на ринку значно недооцінені, при цьому їх більше, ніж підприємств-гігантів, і нерідко вони мають високоліквідні активи. Особливо цікавими для рейдерів є ті підприємства, де «слабкий» власник, який не має надійного тилу у вигляді кваліфікованої юридичної підтримки.

3. Як боротися з корпоративним рейдерством?

Практика показує, що найбільш ефективним методом захисту від рейдерів є заздалегідь вибудувана система відбиття можливого нападу. Необхідний якісний аудит підприємства, що проводиться кваліфікованими адвокатами, які зможуть проаналізувати «здоров’я» компанії та створити систему юридичної безпеки бізнесу. По суті, відбувається максимальне підвищення вартості захоплення підприємства для того, щоб зробити рейдерську атаку нерентабельною і, відповідно, недоцільною. Адже завжди дешевше та ефективніше застерегтися, ніж бити тривогу вже в процесі рейдерської атаки.

А ось в екстрених випадках добре спрацьовує схема «адвокати-охорона». Так при надходженні сигналу про рейдерське захоплення на об’єкт одночасно виїжджають не лише адвокати АО «Артіус», а й спеціально підготовлені професійні охоронці. Це дозволяє стримати силовий тиск і в той же час мінімізувати будь-які дії рейдерів на законних підставах.

Корпоративне право

Створення та функціонування великих корпорацій є досить проблемним процесом. Спершу потрібно приділити значну увагу вибору організаційно-правової форми в залежності від специфіки та цілей бізнесу. Теж саме можна сказати про вибір бази оподаткування.

Існування великих корпорацій передбачає специфічне управління ними. Тому важливо розробити досконалу структуру взаємодії елементів, корпоративної документації, чітко визначити права та обов’язки її складових елементів, характер відносин з партнерами. Важливо не забувати про вимоги антимонопольного законодавства.

Швидкий пошук
Новини практики

ЮРИСТИ ПРАКТИКИ
СТАТТІ ЗА ТЕМОЮ
ЯК ВІДКРИТИ СВІЙ БІЗНЕС В КРИЗУ?
11.04.2016
Як відкрити бізнес в Україні? Які документи необхідні? Що вибрати: ФОП чи юрособу, ТОВ чи ПП? Що з ПДВ: яку систему оподаткування вибрати? Скільки часу це займе?
ІНВЕСТИЦІЇ ПІД ПРИЦІЛОМ РЕЙДЕРІВ: ЧИ МОЖНА ВКЛАДАТИ ГРОШІ В УКРАЇНІ?
05.04.2016
Як інвестору не втратити гроші вкладені в Україні? Як захистити власні інвестиції в умовах процвітаючого рейдерства?
НЕПРИБУТКОВІ ОРГАНІЗАЦІЇ ПЛАТИТИМУТЬ ПОДАТКИ
17.10.2016
Усім неприбутковим організаціям потрібно терміново підтвердити свій статус неприбутковості, інакше їх виключать з Реєстру неприбуткових організацій. Ми допоможемо зробити все швидко!
ОБОВ’ЯЗКОВІСТЬ НОТАРІАЛЬНОГО ЗАСВІДЧЕННЯ ПІДПИСІВ
21.10.2016
З 19 жовтня 2016 року Закон № 5067 вже на підписі у Президента. Скоро будь-яку реєстрацію змін про юридичну особу (змін до Статуту) потрібно буде обов'язково нотаріально засвідчувати.
ДОГОВІР: РОЗРОБКА, АНАЛІЗ, СПОРИ
13.12.2016
Команда «Артіус» допоможе Вам з розробкою договорів, вирішенням спорів за договорами з контрагентами, захистить Ваші права в суді, допоможе стягнути заборгованість або повернути гроші. Будь-який договір - це результат прописаних на Вашу користь умов.
ОТРИМАННЯ ЛІЦЕНЗІЇ НА ОХОРОННУ ДІЯЛЬНІСТЬ
01.12.2016
Як отримати ліцензію на охоронну діяльність, які документи потрібно зібрати, скільки це коштує, скільки по часу займе, як переоформити ліцензію на охорону - все це та не тільки знає адвокат Віталій Мацелюх, який у питаннях охоронної діяльності як риба у воді.
ДОГОВІР ОХОРОНИ: ЩО ПОВИННІ ВРАХУВАТИ СТОРОНИ
20.09.2016
Що потрібно знати при укладенні договорів охорони, які особливості предмету, відповідальності та умов розірвання - свої поради замовникам охоронних послуг дає керуючий партнер АО "Артіус" Мацелюх В.А.
Всі статті